Now Reading
Fire in Ajman building injures 19, including a child

Fire in Ajman building injures 19, including a child

The fire began in the air conditioning room of the 52-storey tower

A fire broke out in a residential building in Ajman late on Monday, which left 19 people injured.

The Ajman Civil Defence confirmed that firefighters rushed to the site and evacuated all the residents from the 52-storey building located on the Ajman Corniche.

Officials said the fire began in the air conditioning room on the 26th floor the building, with smoke spreading across the tower.

The blaze then spread to other levels through the generators.

However, the fire was controlled immediately after the arrival of the firefighting teams and prevented from reaching the rest of the tower.

Several residents suffered smoke inhalation.

While 13 residents were treated onsite by National emergency ambulance crews, five others and a child, were taken to Sheikh Khalifa bin Zayed Al Nahyan Hospital for treatment, Brigaidier Abdul Aziz Al Shamsi, director general of civil defence.

After the blaze was extinguished, forensic experts began investigating the cause of the fire.

Al-Shamsi urged owners of residential towers to adhere to the requirements of preventive safety, including ensuring the safety of electrical installations and periodic inspection and providing fire extinguishers and smoke detectors to avoid fires and maintain the safety of the residents.

إخماد حريق شب في غرفة تكييف برج يتكون من 52 طابق على كورنيش عجمان تمكن رجال الدفاع المدني عجمان من إخماد حريق شب في غرفة التكييف التابعة لبرج سكني على كورنيش عجمان مساء اليوم ، وإخلاء جميع السكان فوراً من المبنى حتى الإنتهاء من الحادث بمشاركة مركزين إطفاء ومساندة شرطة عجمان والإسعاف الوطني و الهيئة الاتحادية الكهرباء والماء وهيئة الأعمال الخيرية والهلال الأحمر . وقال سعادة المدير العام العميد عبدالعزيز علي الشامسي، إن منصة الدفاع المدني بشرطة عجمان تلقت بلاغاً مساء اليوم يفيد بوجود حريق في أحد الابراج السكنية على كورنيش عجمان . وأوضح أن الحريق اندلع في غرفة التكييف في الطابق 26 وتسبب في احتراق مولدات أجهزة التكييف وانتشار الدخان في الطابق نفسه وعدة مناطق أخرى في البرج، و تعرض 19 شخص من جراء استنشاق الدخان إلى حالات اختناق و تم التعامل مع 13 حالة بسيطة عن طريق الإسعاف الوطني في موقع الحادث ونقل عدد 5 حالات متوسطة من كبار السن وطفل إلى مستشفى الشيخ خليفة بن زايد آل نهيان لتلقي العلاج . وأضاف أنه تمت السيطرة على النيران فور وصول الفرق، ومنعها من الوصول إلى بقية أنحاء البرج، واخلاء المبنى من السكان وتم تبريد مكان الحريق لتفادي اشتعال النيران مرة أخرى، مشيراً إلى أنه تسليم موقع الحادث إلى الجهات المختصة لاستكمال بقية الإجراءات وعودة الوضع الطبيعي إلى البرج السكني . وطالب الشامسي، أصحاب الابراج السكنية التجارية بضرورة الالتزام بتطبيق اشتراطات السلامة الوقائية ومنها التأكد من سلامة التمديدات الكهربائية والفحص الدوري لها وتوفير طفايات الحريق، وتركيب أجهزة كواشف الدخان، والأطفاء الذاتي للمباني السكنية التجارية و ذلك تجنباً من وقوع الحرائق والحفاظ على سلامة القاطنين فيها . 20/08/2018 #الدفاع_المدني #الإعلام_الأمني #وزارة_الداخلية #ajman997

A post shared by @ ajman997 on

© 2020 MOTIVATE MEDIA GROUP. ALL RIGHTS RESERVED.

Scroll To Top